Lojistik Şirketi Kurarken Bilmeniz Gerekenler

Lojistik, yüzlerce yıl öncesinden beri insanlığın tüm dünyayı bir yaşam alanı haline getirmesini sağlayan başarısının arkasında yer alan faktörlerden biri. Günümüzde de kıymetli bir rota olan İpek Yolu gibi antik yolların varlığının yanı sıra tüm dünyayı karmaşık bir ağ oluşturarak saran lojistik kanalları da bunun en iyi göstergelerinden biri. Tıpkı geçmişte olduğu gibi temelde farklı coğrafyalarda yaşayan ve farklı kaynak ya da olanaklara sahip olan insanların birbirlerinin ihtiyaçlarını giderme çabasına dayanan lojistik, kendine özgü bir hazzı olan bir uğraş. Hem de günümüzde de para kazanmanın en iyi yollarından biri…

Hele bir de sözü edilen kara yolu nakliyeciliği ise lojistik işiyle uğraşmanın hazzı daha da paha biçilmez olabilir. En güncel teknolojilere sahip, en modern kamyonlarla filolar oluşturup uzun yolların keyfini çıkarma mutluluğunun popüler video oyunları ile milyonlarca insana ulaştığını biliyoruz. Tabii kamyon şoförlerinin çektiği videoların dijital yayıncılık platformlarında da önemli bir kitleye ulaştığını da. Hangi ölçekte olursa olsun kendi lojistik işinizi kurmak bu videolardan aldığınız tadı size gerçek hayatta da yaşamanızı ve Mercedes-Benz Actros gibi harika bir kamyonla tanışmanızı sağlayabilir. 

Uzun yol taşımacılığında hayalleri gerçeğe dönüştüren Actros; sunduğu benzersiz konfor, dayanıklılık, güvenlik ve düşük yakıt tüketimi sayesinde kişileri lojistik sektörüne yatırım yapmaya teşvik edebilecek bir güce sahip. Kendine özgü karizmatik dış tasarımıyla da meraklılarını cezbeden Mercedes-Benz Actros, baktıkça kendinizle gurur duyacağınız bir filo oluşturmanızı sağlayabilir. 

Peki, sizi Actros’larla donatacağınız bir filo sahibi yapacak lojistik şirketinizi kurmak için bilmeniz gerekenler neler? Gelin, hep birlikte maddeler halinde gözden geçirelim.

1. Maliyetler

Tüm girişimler gibi bir nakliye şirketi kurmak için de sermayeye ihtiyacınız vardır. Bu noktada banka kredileri ve yatırımcılar gibi kaynakların yanı sıra kendi sermayenizle başlayarak büyümeyi de deneyebilirsiniz. Lojistik sektöründe faaliyet göstermek için almanız gereken izinler, çıkarmanız gereken lisanslar vb. için ödeyeceğiniz ücretleri de bir maliyet kalemi olarak hesaba katmalısınız. Bu noktada yalnızca araçlarınızı satın almanızı sağlayacak ücretleri değil, işletme ve bakım maliyetlerini de göz önünde bulundurmanız gerektiğini ekleyelim. 

2. Filo Oluşturma

Filonuzu oluştururken doğru araçları seçmek bir lojistik firması olarak hizmetinizin tüm niteliğini belirleyecek unsurlardan biridir. Hangi tipte yükler taşıyacağınız, yüklerinizin hacmi ve hangi yol şartlarında taşımacılık yapacağınız bu noktada gözetmeniz gereken önemli kriterlerdir. Ayrıca sürücülerinize iyi bir yaşam alanı sağlayacak, iyi bir kokpit ergonomisine ve kullanım kolaylığına sahip araçlar seçmeniz de oldukça önemlidir. Actros gibi kusursuz bir uzun yol kamyonunun yanı sıra farklı ihtiyaçlara uygun Mercedes-Benz ticari araçları değerlendirmek için Koluman web sitesi ya da şubelerine uğramayı düşünebilirsiniz.

3. Finansal Kaynak Yönetimi

Bir lojistik firmasının finansmanı, sadece filonuzu oluşturmak için yönetmeniz gerekenden çok daha büyük ve karmaşık kaynakları idare etmenizi gerektirir. Bu noktada finansal kiralama, genişletilmiş kiralama anlaşmaları gibi araç kullanımının cirodan fonlandığı seçenekleri gözden geçirebilirsiniz. Aynı zamanda araç satın alımlarını taksitle yapma gibi alternatifleriniz olduğunu da unutmayın. Koluman aracılığıyla Mercedes-Benz Finansal Hizmetler ile temasa geçerek bu alandaki tasarruflarınızı daha iyi planlayabilirsiniz. 

4. Sürücüleri Bulma

Bir lojistik işinin en önemli iki bileşeninden biri araçlarsa diğeri de sürücülerdir. Gerekli ehliyetlere ve lisanslara sahip, güvenilir sürücülerle çalışmanız lojistik şirketinizin başarıya ulaşmasında büyük pay sahibi olacaktır. Tecrübeli ve nitelikli sürücüler, müşterilerinizle ilişkilerinizi sorunsuz biçimde sürdürmenizi sağlayacak, yetkinlikleri ve talimatları uygulama konusundaki yetenekleri ile müşterilerinizin size olan güvenini artırarak sektörde yüksek bir itibara sahip olmanızı garanti altına alacaktır. 

5. Müşterilere Ulaşma

Başlangıçta lojistik firmanız için müşteriler bulmakta zorlanabilirsiniz fakat sabırlı olun. Unutmayın ki herkesin bir şeyleri taşımaya ihtiyaç duyduğu bir dünyada sizin de mutlaka kapınız çalınacaktır. Kendinize bir pazarlama stratejisi ve planı geliştirmekle işe başlayabilirsiniz. İlk müşterinizi bulduktan sonra siz de işlerin hızlandığını göreceksiniz. Bu noktada geçici ve tek seferlik çalışmalar   yerine uzun erimli ve sürekli iş ortaklıklarına yönelmeniz yararınıza olacaktır. Pazarlama alanında dijital dünyanın olanaklarından yararlanmayı da sakın unutmayın.

İşiniz için kusursuz araçlardan oluşan bir filo oluşturmak ya da var olan filonuzu güçlendirmek için Mercedes-Benz’in geleceğin teknolojisiyle donatılmış ticari araçlarını tercih edebilirsiniz. Lojistik sektöründe onlarca yılın deneyimini arkasına almış Mercedes-Benz markasının kendini kanıtlamış araçlarıyla işe başlamak sizin de yararınıza olacaktır. Tabii bunu sektörde yarım yüzyılı aşan bir tecrübeye sahip olan Koluman ile birlikte gerçekleştirmek de diğerlerinin üstüne bir başka avantaj olarak eklenecektir. Mercedes-Benz Ticari Araçlar ve Mercedes-Benz Actros hakkında detaylı bilgi almak için tıklayın.