Lastikler, araçlarımız için satın aldığımız en önemli yedek parçalardan biridir. Genellikle lastiklerimizin yıllarca ya da en azından bize vaat edilen ömürleri kadar dayanmalarını bekleriz. Ancak lastikler bazen beklenilenden daha erken aşınabilir. Bu aşınmalar sonucu uzun ya da kısa yolculuklarda patlama, çivi saplanması ya da balon oluşumu gibi kötü sürprizlerle karşılaşabilirsiniz.
Yedek lastik, kısa vadeli bir çözümdür ve kısa süre sonra lastiğin onarılması veya değiştirilmesi gerekir. Hatta yeni bir çok Mercedes-Benz otomobiller artık yedek lastik olmaksızın satışa sunulmaktadır. Bu durumda söz konusu işlemlerin maliyetlerini karşılamak için bir garantiye sahip olup olmadığınızın bilgisi önem kazanır. Koluman olarak Mercedes-Benz aracınızın lastik garantisi kapsamını sizlere detaylıca anlatmak istedik.
Mercedes-Benz lastik garantisi nedir?
Koluman şubelerinden aldığınız Mercedes-Benz aracınızın lastiklerinin, satın alma tarihinden sonraki 24 aylık dönem içerisinde, dış etkenler sonucunda hasarlansa dahi, birebir aynı ölçü ve desende yenisiyle değiştirilmesi lastik garantisi kapsamına girmektedir. Yeni lastik için işçilik dahil olarak karşılanacak tutar, hasarlı lastiğin satın alma tarihinden sonra geçen süreye göre değişkenlik göstermektedir.
Hangi Lastikler Kapsam dahilinde?
Garanti kapsamı dahilindeki lastikler, Michelin, Continental, Pirelli, Goodyear, Bridgestone ve Hankook’un otomobil yaz/kış ve dört mevsim lastikleridir. Koluman şubelerinden Mercedes-Benz garantisi ile alınmayan lastikler kapsam dışında tutulur. Yine garanti kapsamında değerlendirilmesi için lastiklerin ilgili aracın satın alınmasından sonraki 12 aylık dönem içinde Koluman servislerinde periyodik bakımının yapılmış olması gerekmektedir.
Garanti Kapsamı Hangi Hasarları karşılıyor?
Darbeye bağlı hasar ve balon oluşumlarının yanı sıra çivi, vida gibi parçaların lastiğe girmesi vb. dış etkenler sebebiyle lastiğin zarar görmesi ve ayrıca lastiğin ani hava kaybetmesi, patlaması ve parçalanması sonucunda oluşan hasarlar kapsam dahilindedir.
Lastik Garantisinden kaç kere yararlanabilirsiniz?
Lastik değişimi için herhangi bir limit bulunmamaktadır. Lastik garantisi kapsamında değişen bir lastik de garanti kapsamına alınır.
Hangi araçlar, lastik garantisinden faydalanamaz?
Taksi, kiralık otomobiller, sürücü okulu otomobilleri, paket servislerinde kullanılan araçlar, kargo firması araçları, filo ve kiralama şirketlerinin araçlarındaki lastikler garanti kapsamı dışındadır. Zırhlı lastikler için de lastik garantisi verilmez.
Araç Sahini Değiştiğinde ne olacak?
Garanti süresi içe
risinde aracın sahibinin değişmesi halinde garanti aracın / lastiğin yeni sahibine devredilir.
Garantiye dahil olmayan ürün ve hizmetler nelerdir?
- Yenilenen lastikler dışındaki testlerin, ölçme ve ayarlama işlerinin maliyeti
- Jant, cıvata somunları ve diğer sarf parçalarının maliyeti
- Doğrudan veya dolaylı şekilde meydana gelen hasarın bakım, servis ve temizleme masrafları maliyeti (Örn: Çekici masrafları)
- Jantta ya da araç gövdesinde oluşan hasarlar
Hangi hasarlar garanti kapsamında karşılanmıyor?
Sıfır satın alınan yeni araç üzerindeki (kullanılmamış) lastiklerde oluşan hasarlar,
- Kaza ve trafik kuralı
- ihlali sebebiyle (kapana girmek vs.) oluşan hasarlar,
- Olağan aşınma ve y
- ırtılma kaynaklı hasarlar (diş derinliklerinin kullanıma bağlı yetersiz olm
- ası),
- Keyfî veya kötü niyetli
- davranışlar sonucunda oluşan hasa
- rlar,
Jantın hasar görmesi sonucunda oluşan hasarl
- ar,
- Aşırı sıcak, yangın veya patlamalar sonucunda oluşan hasarlar,
- Savaş, iç savaş, halk ayaklanması, grev, lokavt, haciz, doğal afet veya nükleer enerjiye maruz kalarak oluşan ha
- sarlar,
- İmalatçı, tedarikçi, satıcı olarak so
- ̈zleşme icabı veya daha başka bir bakım, garanti ve/veya sigorta sözleşmesi gereğince veya daha başka bir sebepten dolayı üçüncü bir kişinin sorumlu
- olacağı hasarlar,
- Araç, imalatçısı tarafından belirtilen azami ağırlık
- lardan daha yüksek aks ya da çekme ağırlığıyla kull
- anılırsa,
- Araç yarışma nitelikli etkinliklerde, yol dışı arazilerde y
- apılan müsabakalarda ve bunlara benzeyen daha başka şekillerde ku
- llanılırsa,
- Araca imalatçısının onayını almamış yabancı menşeili parça ve aksam
- takıldığında oluşan hasar
- lar,
- Bariz şekilde bakımsız
- durumda olan bir parçanın kullanımından doğan hasarl
ar,
- Ticari amaçla yolcu taşımak için ya da muhtelif
- insan gruplarına yine ticar
- i bazda gönderilen yükleri nakletmek için (kurye, express, paket servisi) kullanılan araçlardaki h
asarlar,
- Lastikte yanlış hava basıncından doğan hasarlar,
- Amortisör ayarlarının yanlış olmasından doğan hasarlar,
- Yanlış lastik montajından doğan hasarlar (örn. hareket yönünü dikkate almama),
- Arızalı veya bozuk araç parçaları sonucunda oluşan hasarlar (örn. defolu amortisörler).
Koluman satış sonrası hizmetler ile ilgili bilgi almak için
tıklayın.
Koluman Daima Yanında!
Yollarda bazen kötü süprizler sizi beklese de lastik garantisi keyfinizi daima yerine getirir. Koluman şubeleriyle iletişime geçerek lastik kampanyalarıyla alakalı bilgi alabilir; online servis randevusu ile hızlı ve kolay bir şekilde aracınızın lastiklerini garanti altına alabilirsiniz.
Servis randevusu için iletişim sayfamızı ziyaret edebilir veya Koluman mobil uygulamasından randevunuzu oluşturabilirsiniz.
Hemen indirin:
IOS
–
Android